Mä en kestä ylimääräisiä ääniä. Sellaisia taustaääniä, kuten viheltelyä, tai tahallista, mahdollisimman kovaäänistä haukottelua. Tai turhaa puhetta silloin, kun itse haluais olla vaan hiljaa.

Toinen, mitä mä en kestä, on ylimääräiset ihmiset. Siis sellaiset ihmiset, jotka pysyy kun tauti, eikä lähde millään. Mulla on kotonani just nytkin yks sellainen, ja siihen mulla menee hermot. Oli puhetta, että se voi olla siellä pari viikkoa, ja nyt sen kolme kuukautta. Ei asunnon hakemisessa niin kauaa voi mennä.

Kanavasurffailu, eli se kun heilutaan helvetillistä vauhtia kanavalta toiselle pysähtymättä sekunniksikaan katsomaan, mitä kanavalta tulee, on myös kerrassaan raivostuttavaa! Samoin se, kun toinen on lukemassa esim. koneelta jotain juttua, toinen (jolla on siis hiiri tms. hallinnassaan) suhaa hirveää vauhtia sivun alas, ennen kuin toinen ehtii lukea loppuun.

Jatkuva yhdessäolo on myös ahdistavaa. Niin kuin eläisi jatkuvassa symbioosissa toisen ihmisen kanssa, vaikka haluaisi joskus edes tulla ja mennä niin kuin haluaa! Minä olen kuitenkin aikuinen ihminen, asun omassa asunnossani, maksan vuokrani ja laskuni, ja haluaisin, kiitos vain, elää omaa elämääni! Minun elämääni ei kuulu toisen ihmisen jatkuva vieressä pyöriminen ja minun asioihini puuttuminen.

Myös pomottaminen saa sappeni kiehumaan. Siis se, kun esim. mennään yhdessä kaupunkiin, minä en saa päättää esimerkiksi, koska lähdetään kotiin, koska mennään syömään, mitä syödään tai suunnilleen edes, mitä ajattelen! Ja jos erehdyn olemaan eri mieltä, on luvassa kiukkuilua, mykkäkoulua ja kaikenlaista vittuilua.

Pomottamiseen liittyy myös kiirehtiminen. Ei pitäisi olla koko aikaa hirveää kiirettä johonkin. Jos minä istun koneella, minä istun koneella. Ja voi olla aivan varma, että jos minulle alkaa siitä huutamaan, saa vain kylmää kohtelua osakseen loppupäivän. En minäkään puutu koko aikaa muiden ihmisten asioihin, niin että miksi minun asioideni ei voitaisi myös antaa olla rauhassa?

On varmasti monta muutakin asiaa, joita en kestä, mutta siinä nyt päällimmäiset. Jos nyt vaikka kestäisi vähän aikaa taas :)